Sunday, March 15, 2009

Lyckades efter tvaa naetter paa olika taag, samt en del andra faerdmedel, finna min vaeg till Rishikesh. Moettes av Rasmus, installerade mig i ett rum och tog en vaelbehoevlig dusch. Kaendes skoent att ha naagon att snacka med om vad som skett.

Aer fortfarande kvar i Rishikesh. Vi roer oss saellan laengre bort aen noedvaendigt fraan varat guesthouse. Vi har ett tak att sitta paa, musik att lyssna paa, folk att prata med, garn att virka, papper att teckna paa, boecker att laesa, chai att dricka. Vi har det ganska bra daer vi aer, helt enkelt.

Maar raett bra, trots sorg och saknad. Det finns ingen poaeng att deppa ihop och maa skit. Foersoeker goera det baesta av situationen, och ha det saa bra som det gaar.

Rasmus siktar paa att roera sig mot varanasi snart. Jag stannar nog haer tills jag faar vidare besked om vart Kris och Jojo planerar att roera sig. Hade taenkt hinna med varanasi denna resan, men just nu skulle det innebaera en omvaeg paa ett par dagar, saa jag tar det nog lugnt haer i vaest istaellet.

Om tvaa veckor aer jag paa svensk mark igen, daa ses vi!

2 comments:

Kajsa said...

Ja, det gör vi!

siri magnusdotter. said...

tack för, ja, kommentar. spontan. spontankommentar och spontankärt. godernatter.