Friday, February 20, 2009

Mirik var som vaentat allmaent vackert, men fullstaendigt tomt paa umgaenge. Kvaellen daa jag anlaende spenderades mest paa rummet framfoer TVn. Paa morgonkvisten gav jag mig ut och promenerade runt i skogen samt tog ett varv runt sjoen. Naer detta var avklarat bokade jag mig en biljett till naesta anhalt, Kursoeng. Anlaende till Kursoeng strax innan solnedgaang. Lyckades efter en del turer hitta ett acceptabelt rum foer ett naestan acceptabelt pris. Aen en gaang stannade jag inne och polade med TVn. Vaknade upp naesta morgon med feber och huvudverk. Jag var ett vrak. Lyckades till slut samla ihop tillraeckligt med kraft foer att ta mig till ett apotek och shoppa lite piller. Efter lite mat, piller och mer vila boerjade jag vakna till liv, och bestaemde mig foer att dra vidare. Hittade en jeep och drog ner till Siliguri. Ingen TV paa rummet denna gaangen, men jag lyckades visst roa mig aendaa. Dagen daerpaa, det vill saega idag, anlaende aeven Kris och Jojo i Siliguri. Vi aat, drack och ljoeg lite, som sig boer. Imorgon moets vi upp kvart oever aatta foer att dricka en kopp svart och bestaemma oss foer naesta anhalt. Antingen Nepal direkt, eller en svaeng upp i bergen foerst. Den som lever faar se, osv!

2 comments:

Kajsa said...

Var är bilderna på allt det vackra du ser? Du kan väl ge oss ett smakprov?

Anonymous said...

slirig guru-häng blir snabbt gammalt, hoppas gamla kathmandu visar sig från sin bästa sida. chello thamel! Och missa för allt i världen inte sjöhänget i pokhara, hyr en roddbåt, köp några foelle och njut!